Mom’s workout

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

After third pregnancy, especially intensive one ( I put on 21kg), our bodies never look the same. Even if, thanks to diet or supergenes, we’ll go back to our pr-pregnancy weight, we don’t look like we used to. Cellulite and slack skin become a problem. And even though, there are more and more products that are suppose to do the job for us, tone up what we want toned up, burn the belly fat, smooth up the skin, nothing can substitute regular exercises.

From middle of February I’ve been exercising with Chodakowska. I don’t understand the criticism towards her. I support everyone who motivates people to work on themselves. Besides, her optimism, warmth and friendly attitude are very motivating.

I must admit that the beginnings weren’t easy. I wasn’t able to do us many repetitions as her and two days later my muscles  were still sore. But I kept telling myself that it would pass and that if I stopped then, I would go back to the starting point, and it wasn’t a happy point. Now I wait for workout time with joy. I workout at least 3 times a week but usually 6 times a week. Recently, to the 40 min long workout I have added 15 min arm workout with weights by Rebecca Louise. I have complexes about my arms so I decided to dig out those weights I got months ago from my brother and start working on those biceps 🙂 . Besides, I love Rebecca’s videos because they take place in sunny places with beautiful views, with palms or the sea in the background. So for those few minutes I feel like I’m in one of those wonderful places while behind my window it’s raining, or it has just stopped or it’s about to 😀 .

819763e4aac3d94c0e176185f34b9b23

I realize that for mom’s the biggest obstacle is  finding enough time for workout during the day. Besides, before a child reaches second birthday, he is usually very active and disobedient. When I first lay down for pull ups, Misike tried to sit or jump on me or pull me up. Now, though, when he is 2, it’s much easier so just hang on there, you’ll get there 🙂 .

3553e89d0d7bbba173f0abf46815ce6d

I started working out because I don’t accept that at the age 33 I should wear over size clothes and only ever wear dresses that will hide my imperfections. I also believe that it is somewhat woman’s duty to be beautiful. Let’s not lie to ourselves that only because we got married and gave birth to children, our husbands will wear pink glasses and notice only our internal beauty, no matter how much they assures as about that. Men are visualizers. Besides, we want to feel good in our skins too.

6017b5d596bccc5123b8e1d98cd08d36

Beside visual effects like flat belly, toned up body, lifted buttocks, regular workout releases endorphin which puts us in a better mood, it releases energy that we, moms, need so badly, increases libido and boosts up our self- confidence (I already put on shorter and tighter dresses 😉 ).  Great advantage is also, that it doesn’t have to cost us a penny. Of course, if you have possibility and a group workout motivates you, you should invest in it but if your motivation to change is strong enough, you can workout from home. Besides, workout don’t have fixed frames, you can work at the time that suits you and start from only 10 min a day, increasing time and intensity with progress.

So if you’re thinking about working out, forget those excuses and make a first step. I know that beginnings are not easy, exercises seem long and tough, but it’s only because our muscles are lazy and not used to such effort. But remember that with every week exercises will seem easier. Soon you will notice that you’re able to do more repetitions than a week earlier and that will give you a big kick of motivation. What’s more, after those 3-4 first weeks of forcing yourself to workout, it will become a habit to you and after few more they’ll be the favorite part of your day. Really!

And at the end of that road there’s a better, healthier, stronger version of yourself 🙂 .

b14c6edf30a122db0a44c61c85a5c56e

Po trzeciej ciazy, zwlaszcza takiej intensywnej (ja przytylam 21 kg), nasze ciala nigdy nie dochodza do siebie. Nawet jesli dzieki diecie lub supergenom wrocimy do przedciazowej wagi, nie wygladamy tak jak przed ciaza. Cellulit i zwiotczala skora pozostaja problemem. I choc na rynku co roz furore robia kolejne produkty majace za nas dokonac cudu, ujedrnic wszystko co chcemy ujedrnic, zwalczyc oponke, napiac i wygladzic skore, to jednak nic nie zastapi regularnych cwiczen.

Od polowy lutego cwicze “Skalpel” z Chodakowska. Nie rozumiem skad wobec niej tyle krytyki. Ja jestem za kazdym, kto motywuje ludzi do pracy nad soba. Poza tym jej optymizm, cieplo i kolezenski stosunek sa wielka zacheta.

Przyznam szczerze, ze poczatki byly trudne. Nie bylam w stanie zrobic tylu powtorzen co ona a dwa dni po cwiczeniach nadal mialam zakwasy w lydkach. Wiedzialam jednak, ze to minie i ze jesli ich zaprzestane, wroce do punktu zero a to nie byl szczesliwy punkt.  Teraz czekam na czas cwiczen z radoscia. Cwicze co najmniej 3 razy w tygodniu a czesto nawet 6. Od niedawna do 40-minutowego workoutu dodalam takze 15 min cwiczen na ramiona z hantlami Rebecci Louise. Mam kompleksy na punkcie moich ramion, dlatego odkurzylam hantle, ktore dostalam miesiace temu od brata a ktore do tej pory lezaly odlogiem i postanowilam napiac w koncu te bicepsy 🙂 . Poza tym uwielbiam video Rebecci bo zawsze maja miejsce w slonecznym miejscu, w pieknym otoczeniu, z palmami w tle. Wiec przez te kilkanascie minut mam wrazenie, ze jestem w ktoryms z tych pieknych miejsc, podczas gdy za oknem pada albo wlasnie przestalo padac lub zaraz zacznie 😀 .

running-runner-long-distance-fitness-40751

Zdaje sobie sprawe z tego, ze dla mam najwieksza przeszkoda jest wygenerowanie takiej ilosci czasu na cwiczenia w ciagu dnia. Poza tym przed trzecim rokiem zycia dziecka, problemem jet to, ze malenstwo jest bardzo ruchliwe a zupelnie nie reaguje jeszcze na zakazy ani nakazy. Na poczatku gdy kladlam sie do brzuszkow, Misike probowal siadac na mnie, wskakiwac czy ciagnac za rece. Teraz jednak, gdy skonczyl dwa latka jest o wiele latwiej. Potrafi zajac sie soba i zabawa lub probuje cwiczyc razem ze mna. Tutaj tez wielka pomoca bywaja starsze siostry, ktore zabawia go zabawa w chowanego lub ganianego by mama mogla popracowac nad soba.

Nie zgadzam sie bowiem by w wieku 33 lat nosic rozmiary plus size i zakladac jedynie marszczone sukienki, ktore maja ukryc niedoskonalosci. Uwazam takze, ze niejako obowiazkiem kobiety jest byc piekna. Nie oklamujmy sie, ze tylko dlatego, ze wyszlysmy za maz i urodzilysmy dzieci, maz bedzie nosil rozowe okulary i zauwazal jedynie nasze wewnetrzne piekno, chocby nie wiem jak nas o tym przekonywal. Mezczyzni sa wzrokowcami. My takze przeciez chcemy czuc sie dobrze we wlasnej skorze.

Zreszta oprocz widocznych efektow, plaskiego brzucha, stonowanego ciala, podniesionych posladkow i wciecia w talii, regularne cwiczenia wyzwalaja endorfiny przez co wplywaja na nasze lepsze samopoczucie, wyzwalaja tak nam mamom potrzebna energie, zwiekszaja libido i dodaja pewnosci siebie (zakladam coraz krotsze i bardziej dopasowane sukienki 😉 ). Ogromnym atutem jest tez to, ze nie musza kosztowac nas ani zlotowki. Oczywiscie, jesli mamy taka mozliwosc i zajecia grupowe dodaja nam motywacji, powinnysmy w nie inwestowac, ale jesli nasze pragnienie zmiany jest wystarczajaco silne, mozemy cwiczyc w domu. Poza tym cwiczenia nie maja sztywno okreslonych ram, mozesz cwiczyc w porze, ktora ci odpowiada i zaczac od zaledwie 10 min dziennie, zwiekszajac czas i intensywnosc w miare postepu.

Wiec jesli myslisz o cwiczeniach, zapomnij o wymowkach i zrob pierwszy krok. Wiem, ze na poczatku nie jest latwo, cwiczenia wydaja sie ciezkie i dlugie ale tylko dlatego, ze nasze miesnie sa rozleniwione, nie przyzwyczajone do takiego wysilku. Pamietaj jednak, ze z kazdym tygodniem cwiczenia beda wydawaly sie latwiejsze. Zauwazysz, ze jestes w stanie zrobic wiecej powtorzen niz przed tygodniem co da ci wielkiego kopa motywacji. Co wiecej po tych 3-4 tygodniach zmuszania sie do cwiczen stana sie one dla ciebie normalnoscia, przyzwyczajeniem a po kilku kolejnych beda ulubiona czescia twojego dnia. Naprawde. 

A na koncu drogi czeka lepsza, zdrowsza, silniejsza wersja samej siebie 😀 .

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s